Så nu är de nytt år och USA ligger som ett bra minne i min hjärna. Jag ångrar inte att jag lämnade min familj eller au pair livet, men fan vad jag saknar USA och min älskade stad New York! Måste snart ditt igen, men kommer nog aldrig tröttna på den staden eftersom de finns så mycket att se. Men nu är jag i Sverige igen, jag bor hemma och jobbar om dagarna. Jag jobbar mer och hådare men får också mer betalt för mitt jobb, för au pair är inget välbetalt jobb direkt, jag har köpt bil och kommit fram till vad jag vill göra i framtiden, i alla fall ett tag framöver.
 
I höst ska jag söka in på civilekonom utbildningen i Halmstad, just nu ligger de på 19,3 och jag har 18,6 så därför så läser jag nu spanska för att på 19,1 och då ha större chans att komma in, ska även göra högskoleprovet och pluggar för fullt till de behöver dock då 1,2 där så hoppas på att intagningen kan sänkas lite så att jag kommer in, eller att jag kommer in som reserv, men jag hoppas och tror att de kommer lösa sig.
 
Så nu sitter jag här med denna jäkla spanskan och underar varför jag valde den?? men inget går om man inte försöker och om man bara pluggar så funkar allt!!! I övrigt rullar livet på, och just nu pågår en greys anatomy genomgång av alla säsongerna, tog ett tag innan jag blev färdig med one tree hill men allt har sitt slut även den serien :)
 
Nehe nu kallar spanskan, får se om/hur mycket jag kommer skriva. Min vardag är inte längre lika spännande.

Kommentera

Publiceras ej