En fjärde del av mitt år har nu gått, jag har hunnit med mycket. Framför allt sett mycket av NYC, men också DC, och även hunnit med sixflags. Ja mycket mer resande har det inte hunnit bli, har bara haft två lediga helger och den ena spenderades ju i DC och den andra i skolbänken. Nästa helg är jag ledig och då blir det en helikopter tur över Manhattan, sedan blir det att se ännu mer av staden som aldrig sover. Men får se lite nämre hur plannerna blir.
 
Trots att det bara gått 3 månader så känner jag hur mycket jag växt och mognat, det finns så mycket jag är tacksam för framför allt ser jag hur bra mina föräldrar har uppfostrat mig och vilket jobb de gjort. Det är en sak att sitta barnvakt lite då och då men att verkligen hjälpa föräldrar att uppfostra deras barn, på deras sätt det är inte riktigt samma sak. Speciellt inte om man har olika syner, och jag känner att min familj och jag har våra olikheter men jag jobbar på för att göra som de vill, fast samtidigt är jag inte här för att vara en slav åt tjejerna så man får hitta något mellanting till de hela. Men nu som sagt 92 dagar har gått och jag är stolt över mig själv att jag klarat detta. Jag har cirkus 300dagar kvar om man räknar med hela resemånaden och har ju som sagt gjort en fjärde del av de så nu är det dags att fortsätta räkna ner, stryka fler saker från min lista och njuta i att jag faktiskt är i USA.
 
Men man har ju också de där dagarna när man bara känner att man vill packa väskan och åka hem till lilla kära Sverige där all trygghet finns och man vet hur allt funderar. Jag ska aldrig med bo i samma hus som min chef, för det är otroligt jobbigt. haha, nej men det är ju som att man blir dömd hela tiden på något sätt och det känns som att man ibland förväntas göra saker efter man har slutat men eftersom jag slutat och inte längre jobbar är man inte lika villig att göra de. Men vi får se, det som stör en mest just nu är nog allt plockande och städande jag gör för sånt barnen inte har stökat ner, som någon annan har ställt till med. Egentligen är det väl bara små saker men det blir stora saker ihop, och det känns som att vi kanske bara behöver en helg ifrån varandra, får ta och sova hos någon annan snart, man behöver absolut miljöombyte.
 
Idag var jag på bibblan och lånade massa böcker, läser allti mest på hösten och vintern. Det är lixsom mysigare på något sätt. så har börjat läsa en som jag ska fortsätta med strax. Jag åkte sedan till starbucks och efter de hämtade jag upp saskia. Vi begav oss mot Michels och köpte scrapbooking saker och så åt vi lunch på tgi friday, trevligt och gott. Sedan hem och som sagt läsa, och sedan kom de små trollen. Läxor och aktiviteter, underhålla den andra under tiden och "laga" mat. Gud vad jag saknar ekologiskt, råvaror, ej hel/halv fabrikat, hemlagat och grönsaker! Men jag kan ju inte lägga all mina pengar på att köpa ordentlig mat till mig när familjen ska stå för maten, men man vill ju inte önska och fråga om för mycket heller, man vill inte vara till besvär, så vi får se hur det hela slutar. Men hoppas på det bästa i all fall, ska till stop and shop och köpa kyckling imorgon tror jag, eller har vi i frysen? Tror den var färdigmarinerad så får se. Men men, nu blir det att dyka ner i boken.
 
Ledsen för ett långt och osamanhängande inlägg, hoppas ni har det bra!

Kommentera

Publiceras ej