Har inte bloggat på ett par dagar, har bara behövt vila upp mig lite. Bloggen är inte min prio 1 och det kommer den aldrig vara, har jag tid och något roligt att skriva får ni ett inlägg. Jag vet inte alls när det var sist jag skrev, i söndags var jag på au pair mötet och det gick inte alls bra. Min Lcc pratade typ inte med mig och ja det kändes konstigt men men, innan mötet bokade jag och Saskia en helikopter tur över Manhattan tills på lördag, så då ska jag flyga helikopter för första gången med utsikt över världens finaste stad, ja man kan ha sämre lördagar. Så detta ser jag jätte mycket fram emot, ska dessutom sova hos henne hela helgen. Så skönt, när man bor ihop med sin chef är det skönt att komma ut ibland, man behöver lixsom komma bort från varandra. Så ska njuta av att inte höra några barn skrika, ingen som kommer och skriker/sparka på dörren kl 6 en lördags morgon för man vill se om jag är vaknen, ja att bara komma ifrån arbetsplatsen ska bli skönt. Man behöver lite avstånd.
 
I veckan har det inte hännt så mycket, barnen och jag jobbar på som vanligt och springer och röjer runt på alla deras aktiviteter, men det är ju roligt för dem. Mindre för en lätt stressad au pair som hatar att vara för sen. ja det är inte de optimala yrket för de, men vi kämpar på. Juste de, vi var på ikea i går och köpte biljetter till julbord och mer mat. jag köpte också lite ljus att förgylla vardags mörkret med. Men mer än så har inte hänt.
 
Ikväll hämtade jag Franzi när hon slutat och så åkte jag och tog en sallad med henne och vi pratade om allt verkligen. Hon lovade att släppa med mig till gymmet med imorgon, det behövs. Ja det behövs verkligen. Sedan ska jag träffa Saskia, har idag beställt 210 foton till min scrapbooking så behöver köpa klistermärken och lim till de så vi ska åka och göra det imorgon. haha undrar hur mycket det är i en bunt egentligen. Men men vi får se. haha, hoppas på det bästa i alla fall. Sedan har jag något att sitta och pyssla med nästa vecka, det är så himla roligt och det tar ju sin tid så då går dagarna jätte fort!
 
Jag har också fått tillbaka mitt svenska spotify, men hjälp av kära syster, så nu kan jag spela Veronica maggio, Oscar linrros och det viktigaste Carolas jul. japp här spelar jullåtar för fulla muggar, det gäller ju att börja i tid! Nehe nu ska jag kolla på något avsnitt av revenge eller nått så hörs vi! Kommer massa bilder från helikopter turen, men inte förens på måndag eftersom jag kommer sova hos Saskia.

2 kommentarer

mormor

25 Oct 2014 08:34

Hej Johanna
Det är så upplyftande att få höra ifrån dig, älskade barnbarn. Vi här hemma läser varje dag om dina härliga och spännande upplevelser. Det är en enorm sak det du gör och jag tycker du gör det sååå bra. Tänk allt du får uppleva och upptäcka. Jag är så avundsjuk på dig. Tänk så länge och så mycket att få vara i USA. Skriv och berätta så mycket du orkar. Vi följer dig på varje grej du gör. Vi startar dagen med din blogg här vid köksbordet. Vi har förresten köpt nya stolar till ekbordet så nu sitter vi här ännu längre på morgonen. De har en högre rygg och den är stoppad med ett skönt material. Morfar har byggt ett förråd på andra sidan ån vid Mattias garage. Det blev klart förra veckan. Jag kan skicka (försöka) en bild. Skickar en bild på stolarna om jag kan. Många många kramar från mormor och morfar

Anonym

30 Oct 2014 20:21

Hej du;-)
How is it over there? ☺️
Vi har det bra, det börjar bli kallt! Jag fick skrapa bilen i morse... Endast 2 grader varmt! Huuvaa kallt;-(
Ett hett tips från oss är att hålla koll i brevlådan... Det kan hända att du får något där från oss endera dagen...
KRAMAR ❤️
Nättrabyfamiljen

Kommentera

Publiceras ej