Så dagen började som vanligt, upp och hoppa och sedan fixa tjejerna. Det var två trötta barn vilket gör allt mycket svårare men iväg kom vi och i tid. Var dock väldigt kallt idag så idag började jag oficiellt med min höst jacka. Måste verkligen köpa en vinter jacka med, och en michel kors väska, ett par air max, ett par ugg, ett par hunter stövlar och ja listan det blir verkligen lång. Vill ha victoria secrets sport bh med, den verkar så himla skön och stabil. Vi får se. Men efter att de stigit på bussen begav jag mig mot gymmet för ytterligare ett cardio pass, har kört cardio hela vecka, och har också märkt att de gett resultat, var trött från gårdagens träning där jag verkligen gick all in och kämpade på, slog två rekord och satte två nya höga! Så idag kämpade jag på för att slå de gamla, men jag var inte jätte långt bort från de nya heller så det var ju skönt. Sedan en dusch och frukost. Liz bakade challa bröd med pumpa smak idag, första gången hon någonsin bakat typ.. Men det blev helt okej i alla fall. Hämtade sedan upp lotta som följde med mig till banken så nu har jag ett sparkonto med, skönt! Så nu ska det sparas så jag har råd med allt. Mitt mål är att kunna resa till Jamaica i februari 5 nätter, så vi får se. Men om jag sparar 100$ i veckan vilket blir typ 450$ i månaden så kommer jag behöva spara 3 månade för att ha råd så här ska sparas, men eftersom jag så gärna vill det med så ska jag verkligen hålla i pengarna. Det mesta läggs tyvärr på för mycket luncher och middagar ute, men är i port Washington finns det inte så mycket mer att göra men jag ska verkligen spara minst 100$ i alla fall, gärna mer!
 
När barnen kom hem från skola hade Hannah playdate med grannen och morgan hade en kompis som kom över, då är det enkelt att jobba! Så lekte och underhöll dem och liz kunde jobba på i lugn och ro. Hämtade upp Lotta när vi slutat och då åkte vi till stop & shop och köpte ingredienser till en så svensk tacos som det kan bli! Åh så gott det blev med, det ända som smakar olika är kryddan, så lite taco krydda hade inte varit fel från Sverige! Men med så mycket annat gott i blev jag glad ändå, hittade champinjoner i konservburk och även majs, som jag har saknat de, så imorgon blir det taco sallad till lunch, gud vad jag längtar! haha! Sedan åt vi BJ och kollade på One tree hill. Så ser en amerikansk fredag ut om man är 19 och inte kan dricka alkohol och inte har några vänner som är över 21... men men, det blir bra ändå. Bådde lotta och jag kan ju One tree hill in ocu util så det är härligt vi säger båda repliker och sjunger med, självklart kommer min värdpappa hem mitt i en s**scen så Lotta och jag kollar på varandra och bara "awkward moment" men han kände stämningen med och stack snabbt ifrån oss! Thank good! ikväll sover tjejerna hos mormor och morfar, för mamma och pappa behöver sova ut. Och jag förstå dem, Hannah och Morgan vaknar flera gånger på nätterna och går sedan upp runt halv 6/6 varje dag, oberoende på när de går och lägger sig! Så jag det är tröttande för dem, så imorgon ska de sova ut till 8! haha! jag ska sova ut till minst 9! Har inga direkta ploanner imorgon ännu så vill ni skypa. Hojta till! Bild på en god fruktsallad som jag gjorde till barnen och så självklart på tacosen!
 
 
Godnatt och sov så gott!
 

5 kommentarer

Mamma

11 Oct 2014 07:23

Ser mumsigt ut! Jag lovar att skicka tacokrydda i nästa paket! 😊 om du skickar ett par Hunter stövlar till mig, marinblå! Jag skypar gärna idag! Puss och kram

Emelie

11 Oct 2014 13:48

Hej! Jag åker som au pair till USA den 3 november. Fjärilar i magen heela tiden! Jag har läst long island på några ställen, är det där du bor? Jag skall bo där, Miller Place för mer exakt. Hoppas du har det bra!

Svar: Åh vad roligt! Kommer ihåg vad spänd jag var innan jag åkte! Du har helt rätt jag bor i staden port Washington :) du bor typ 30min från mig och du kommer ha nära till ikea! Haha :) ska ta och kolla in din blogg med :)
Johanna

Anonym

11 Oct 2014 22:36

Hej Johanna;-)
Härligt du har det! Trots allt kul så visst längtar man hem ( kommer jag ihåg minsann ) efter "svenska" smaker typ tacos!! Hihi;-)
Du kan säkert lista ut att det skickades en massa pollypåsar till mig när jag var iväg...

Anonym

11 Oct 2014 22:36

Hej Johanna;-)
Härligt du har det! Trots allt kul så visst längtar man hem ( kommer jag ihåg minsann ) efter "svenska" smaker typ tacos!! Hihi;-)
Du kan säkert lista ut att det skickades en massa pollypåsar till mig när jag var iväg...

Anonym

11 Oct 2014 22:39

Nu gick det för snabbt och två kommentarer skickades iväg innan jag ens var klar... Får skylla på all coca Cola jag druckit idag.. Jag kan oxå skicka tacokrydda om du skickar marin blå hunters till mig med... Hade passat så fint till min blå och vit randiga regnjacka...
KRAMAR från Nättrabyfamiljen❤️

Kommentera

Publiceras ej