Idag har jag ätit fisk för först gången i USA. Ni kom känner mig vet ju hur mycket jag ääääälskar fisk, or not. Så det har varit skönt att inte tvingas äta mammas fisk där hemma, vet dock att de äter fisk varje dag nu för tiden. haha men det får ni så gärna göra så länge jag slipper äta något! Men som sagt den fisken som jag idag åt var fiskbullar i hummersås, när vi var inne i NYC i söndags gick vi till den svenska godis butiken som sålde mat med - Godisbit. Så där köptes läsgodis, ballerina och abbas fiskbullar i hummer sås. Så nu har allt blivit uppätet... haha men gott var det i alla fall, är ju sådant över pris med men men. Det var värt det och sååå got! Lysmelk har nog aldrig smakat så gott alltså. Vad hände mer i söndags, jo jag drack alkohol för första gågen på andra sidan atlanten. Är ju 21 här och alla gånger vi försökt så måste vi vissa lägg men när vi var och åt i söndags frågade vår servitris oss säkert 4 gången om vi ville ha vin till maten så til slut sa vi ja. Och inget leg behövdes, drack dock inte så mycket eftersom jag skulle köra oss hem sedan sent på kvällen. Så nu kan man checka av lite,,, haha nej men vår servitris fick bra dricks med, det är verkligen något jag hatar med USA. Man måste dricka och ge tipp till alla, och jag orkar inte. Jag är inte gjord av pengar och om min mat kostar 20$ så måste jag tippa 4$ då blir det ju sååå mycket mer, och nedj jag gillar inte tip alls. Men men.
 
I övrigt så har det inte hänt så mycket i veckan, barnen var lediga igår eftersom att det var någon slagsval dag, ingen röstade och alla jobbade fast barnen var lediga?!?! Förstår inte systemen i detta land, likadant på fredag. Då är de lediga igen för det är parent teacher day, så förldrarna ska på utvecklingsamtal och då måste barnen vara lediga?!?! Va?? nej och om nu mamma ska till skolan och barnen ska vara hemma måste hon ficka någon som kan passa dem ju. hade ju varit smidigare om de gick till skolan ändå?? Och detta gäller alltså denna veckan men också nästa, så drygt! men vi gjorde det bästa av situationen igår i alla fall.
 
Idag har jag skypat med Erza, kollat igen massa paradise hotel avsnitt och ja inte så mycket mer. Nu kommer väl tjejerna snart hem igen. Har inte så mycket bilder men här kommer mina fiskbullar i alla fall!
 
 
Ikväll ska jag äta sushi med Saskia, har de bra där hemma!

1 kommentarer

Mamma

12 Nov 2014 12:29

😊 puss o kram

Kommentera

Publiceras ej