Anledningen till att jag inte bloggat på ett tag är att jag inte trivs i min nuvarande familj. Vi har försökt jobba på det men tillslut insåg jag att det inte skulle lösas och jag mår dåligt av situationen. Så därför gick jag igår in i rematch. jag har redan fått två träffar men tyvärr var inga för mig. Efter allt detta har jag sett vikten av att verkligen välja en familj som passar mig och som jag kan leva med. Kolla inte på vart de bor, hur lyxigt deras hus är eller liknande gå på de du faktiskt ska göra om dagarna. Jobba - jobba med barnen och leva med en främande familj. Och även din arbetsgivare, det är mycket som ska klappa på. Men jag letar vidare och än har jag inte gett upp. Detta har alltså gått ut över bloggen och under dessa två veckor som jag har på mig att leta efter en ny familj kommer inte uppdateringen vara på topp heller. Vi får se när och om och vad de handlar om sen. Men just nu lever jag i nuet tar en dag i taget och spenderar alldeles för mycket pengar.
 
Idag köpte jag ett par super snygga skor! ÄÄÄlskar dom och för endast 35$ alltså 250kr! Ja ibland kan man slå till. Så jag älskar verkligen dem, de har en liten klack med och tog inte med några klack skor så kändes super konstigt att gå i klackar men älskar ju de så är i kvalet om jag ska ha de i NYC imorgon eller ej. De kan ju bli obekväma att gå i men å andra sidan så vill man vara snygga får man lida pin. Så vi får se. Imorgon kommer ett par hunter stövlar eller ett par air max nike följa med hem för hoppningsviss. Men det återstår att se.
 
 
 
Åkte till Jones beach idag med Lotta och Jennifer, det var kallt, fint och trevligt. Eller ja fram tills vi såg en dolksvans, även kallad hästsko krabba som låg upp och nervänd och krvalade. Snäll som Jennifer är så vände hon på de med foten och jag sprang där ifrån i panik för att den inte skulle komma efter oss och bitas! Haha, var väldigt dramatiskt och lotta och jenniger skrattade så mycket åt mig. Men här kommer en bild på den med.
 
 
 
Nu väntar jag på att mina värdföräldrar ska komma hem så jag kan ta en dusch och kolla på one tree hill.
 
Ha det bra där hemma.

2 kommentarer

Erza

10 Nov 2014 13:48

Kraaaaaaam <3 Saknar dig!!! Ska hålla tummarna för att du hittar en bra match nu (som du förtjänar) PUSS

Anonym

13 Nov 2014 20:34

Hej du;-) trist att det inte funkade mellan dig och familjen;-( men Johanna! Du kan inte komma hem nu..... Din lista är ju inte avprickad än.... OCH du har ju inte ens träffat Leo.... Hur ska ni kunna bli ett omskrivet par om du åker hem????
Söta vän, jag hoppas du hittar en familj så du kan fortsätta leva din American Dream☺️ Lilla Sverige och alla finns kvar här och väntar på dig!!! Strunta i om den nya familjen inte är helt perfekt eller bor på rätt ställe som du så klokt skrev i bloggen...
Du kan ju stanna kvar och tjäna pengar!!!
Ha det bra och jag håller tummarna!
KRAM Nättrabyfamiljen

Kommentera

Publiceras ej