Så där, kom hem för sent igår för att orka skriva något. Fredagen var händelse rik, Morgon tog hål i öronen efter mycket övertygande, tjejerna var på rutin koll hos läkaren (Liz bror) de fick också flu shots. Vi åt glass, vi hämtade de från skolan och ja sedan var min dag slut. Mellan skolan och allt detta pratade jag först med mamma och sedan Carla en lång stund. Hoppade in i duschen och tog en lååång och varm dusch, sedan kände jag att jag ville ut i huset en stund så hämtade upp Lotta och vi åkte till starbucks och tog en kaffe och satt och pratade om allt och alla. Det är så skönt att kunna ha någon att ventelera av sig på, speciellt när man kan prata på svenska med, det blir lixsom lättare då, man behöver inte förklara något som de ändå inte kommer fattar utan man kan bara prata lixsom. Följde inte med på chabbat eftersom vi skulle på bio, förhoppningsviss skulle Lotta kunna sluta tidigare med, men så blev det inte... Så var sugen på pizza så åkte och köpte en slice och åkte sedan hem och kollade på project runway och åt pizza det var så gott. Deras pizzor har dock alldeles för mycket ost på men men. Sedan hämtade jag Lotta, och det var en ovanlig upplevelse. haha ja men går inte in på detaljer men kan säga så här, vi blev in låsta runt bilar, jag såg en halvnaken man, 40 åriga män raggade på oss och jag som inte kan backa... ja men vi löste de och kom i tid till bion. Vi såg the best of me, den nya av Nicolas Sparks, så grymt bra film och jag grätt verkligen hela filmen, glömde näsdukar men det löste sig ändå. Sedan stog vi utanför i nästan 1h och pratade Lotta jag och Jennifer!
 
Idag så gick jag upp och åt frukost i min vanliga ordning, gjorde mig igorning och sedan så tog jag det lugnt. Hade lite serier att ta igen så kollade på det och sedan skypade jag hastigt med mamma, mormor och Emmelie. Sedan så var det dags för hannas birthday party! Vi åkte in till the city och det tog typ 1h inte så farligt sedan tog vi taxi till dylans candy shop där vi åt lunch, ingen bra upplevelse alls, men vi klagade och fick nästan all mat grattis och även extra efterrätter. Barnen gick i alla fall därifrån nöjda och glada, haha. Sedan var det dags för huvud attraktionen American girl dolls, en 4 våning stor affär med dockor, man kan gå till salongen och få håret fnt uppsatt, ha en photoshot och så spendera en massa saker på nya kläder och leksaker. Vi började med att fixa deras hår sedan så hade vi en tid bokad med en privatshopper så hon vissade runt oss i affären och tjejerna spräckte sina budget ideer väldigt tidigt. Men ja vilket sjukt projekt egentligen, människan som ligger bakom är sten rik nu så man kan ju bara buga och hurra för dina framgångar. Men ja sedan när vi var klara så var det dags för middag med, tre rätters typ med tårta som avslut, rullade där ifrån typ, men tjejerna var super glada så dagen slutade verkligen bra, dock kom de i säng vid halv 11 och hannah har hennes kompis som sover över här för första gången så ja det hände mycket spännande och med barn som fortfarande är höga på socker var det inte de lättaste att söva men ja nu tror jag de sover, Liz och Joe har koll på dem.
 
Imorgon blir det en tur in till NYC igen vid 11 tiden, åker någ hem med ett tåg runt 5 och sedan vid 7 så har vi au pair möte, ja drygt kommer det bli. Saskia och jag ska boka biljetter till vår helikopter tur till nästa helg med, så det kan väld bli bra med, hon måste vara hemma till halv 9 med så vi kan inte vara på mötete allt för länge heller så det är ju skönt.
 
Lite blandade bilder från dagarna!
 
 

Kommentera

Publiceras ej