Så idag börjde jag dagen med att skypa med mamma, ja eller skypa och skypa. jag ville kolla på vm finalen i hoppning och hittade ingen kanal som sände det här så då är det bra att det finns skype. Dock kom hon och störde hela tiden så vi pratade en stund med efteråt. Tyvärr gick det inte som hoppats för Sverige och Rolf-Göran Bengtsson men 4:a är inte dåligt de heller, och vilken häst han har ändå!
 
När jag skypade med mamma beställde jag pärlsocker, torrjäst, marabou oreo + brända mandlar, den nya! Ja jag vet vad som händer i Sverige trots att jag befinner mig på andra sidan atlanen. Sedan skypade jag med pappa och Lisa med. De hade plockat kantareller med precis som vanligt. Berättade de för ett tag sedan för min värdfamilj och dom blev helt ställda. Typ alltså ni går själva ut i skogen och plockar svampen?!?!?!? något mycket konstig enligt mig, och de engelska ordet för kantareller hade de aldrig hört. försöker hålla ögonen öppna när jag är och handlar men det finns aldrig några gula svampar.
 
Vid 1 tiden åkte jag och hämtade Saskia, sedan satte vi oss på tåget på väg in till NYC, manhattan! Älskar hur livet här kan vara så spontant. Vi bestämde lixsom precis innan jag skulle hämta henna att vi skulle åka in till the big appel. Alltså det är ju helt sjukt egneltigen om man tänker efter, jag klagar verkligen inte på läget. Vi var hungriga båda två och bestämde oss för att ta subwayen ner till littel Italy och åt en super god pizza och sallad. Vi delade på det hela och gud så smaksigt! det var nog den godaste pizzan jag ätit i USA men också den dyraste... Men det får man kanske leva med? Hur som helst var den god och jag har nu varit i littel ltaly med, när vi letade efter 16 handels hamnade vi i china town med så vi resta mycket under denna dagen. Men vi hittade den till slut och där finns nutella sås som topping till din frozen yoghurt! Åh så gott det var!
 
Vi begav oss sedan uptown igen och var inne och kickade i affärer, vi hade dock inte några pengar att spendera och det är ju då man hittar som mest. Ett par söta sov shots och ett basic linne fick följa med för 12dollar typ 85-90kr så kom ändå billigt undan! sedan begav vi oss hemåt.
 
Imorgon ska jag ansöka om mitt Social Security number, så fick hjälp av Joe att skriva ut lite papper och sedan så beger jag mig med stöd av Saskia imorgon bitt mot stället. Haha, tar typ 30-40 min att köra beror ju på trafiken och om vi hittar eller ej men det ska nog gå bra!! Här kommer lite bilder från dagen!
 
 

1 kommentarer

Anonym

08 Sep 2014 06:00

Vad då störde?... Jag var ju tvungen att kolla så att programmet fortfarande sände 😀. Puss på dig!

Kommentera

Publiceras ej