Så har varit lite lat så Haninge orkat skriva när jag fått möjligheten! Men nu så, helgen har bestått av höst, Ikea, födelsedagskalas och frihetsgudinan! Så på lördagen åkte Lotta och jag till Ikea, som vanligt känner man sig såå hemma och hittade en kavel och en ägg delade till mina ägg mackor och nu kan Jah bakar bullar utan att behöva använda ett glass! Det bästa är ju att det börjat jul pynta och all julmat var alltså med framme! Så köpte glögg, pepparkaks deg, julmust, prinsess bakelser, marabou, singoala, chips och gräddsås pulver! En himla bra tripp med andra ord! På kvällen var det dags för Hannah packet och hon blev verkligen glad för min present som jag fattade det i alla fall! Skönt! Hängde sedan mestadels barnen och var barnvakt men känner mig mer säker med dem. Uppe bland de vuxna är det ingen som riktigt pratar med mig så håller mig mer än gärna med barnen! La även tjejerna och eftersom det varit ett bortfall i släkten så har Hannah börjat tänka på döden och är rädd för den, hon kan inte sova och är ledsen över vem som kommer dö härnäst. Men så är ju livet.

På söndagen var jag förberedd på en stanna hemma dag och mysa med te och film men Lotta smsade mig och ville in till NYC och de tackar man ju inte nej till! Så hon och Jennifer ville se frihets gudinna så följde med och var deras guide och det gick ju bra! Hon var lika fin men jag tog inte lika mycket foton utan tog mest på Jennifer och Lotta!

Idag sov jag ut, gick upp och skypade med pappa tog en lång dusch och skypade med mamma och sedan så kom tjejerna. Fullt upp med läxor och danslektioner men viavslutade kvällen med High school musical sing à long! Man kan ju inte klaga då! Nu ska bag komma på barnen i Bullerbyn! Japp Johanna 19år ska kolla på barnen i Bullerbyn! Min favorit bland Astrid Lindgrens filmer! Blir kanske Saltkråkan med! Vi får se! Vi hörs!

1 kommentarer

Tina

07 Oct 2014 19:52

Har "jobbläxa" att ta reda på hur jul/andra decemberfiranden görs i nordamerika. Tänkte att min snälla systerdotter gärna ville hjälpa mig...

Svar: Beror mest på vilken religon man till hör, är man som många runt new york judar firar man ju hannuka men annars skulle jag säga att det firad ungefär på samma sätt. Man har ju dock inte lucia och jag tror inte de har advent heller, och de stora man firar den 25 istället :)
Johanna

Kommentera

Publiceras ej