Nu har det hänt... inatt drömde jag min första dröm på engelska. Ingen aning om var den handlade om men jag vet att den var på engelska. Har hört att det brukar hända när man lever med sitt nya språk. Och jag får ju bara nicka och hålla med. Jag har för ett tag sedan börjar tänka på engelska när jag är inne i de språket men så fort jag pratat svenska, sett på svensk teve eller hört en svensk sång är mitt svenska tänk tillbaka men jag skiftar snabbt tillbaka till engelska igen när det väl är dags. I söndags kollade jag på padden uppe i vardagsrummet på live sändningen från valet när Liz och tjejerna kom hem så jag lyssnade på svenska och pratade på engelska, det var lite klurigt men det gick bra.
 
Och idag har jag ju då andvänt mitt svenska tänkande mycket eftersom jag träffade Jennifer. Hon var väldigt trevlig ochjag hoppas verkligen att vi kan ses snart igen. Blir nog någon gång nästa vecka, denna veckan är numera fullbokad. Imorgon blir det ytterligare ett nytt möte, har nog aldrig träffat så här mycket nytt folk på en och samma gång förut. Vi ska ut på en lunch, ska försöka ut och gå en runda eller stå på crosstrainen vi får se, städeskan kommer så vet inte om jag vill stå där och svettas när hon städar men samtidigt, vem bryr sig... Vi får se! Men det blir i alla fall någon träning. Är sugen på att komma igång igen. Kanske blir ett gymkort med, även om det kostar 90dollar, det är ju värt det på något sätt även att det är 630kr... Men men! Så sjukt dyrt! Kan fortfarande inte fatta det riktigt så vi får se, är ju tre gånger så mycket som jag (mamma) betalade i Sverige!
 
Men till de första orden, trötta barn. varför sa igen detta innan, att barn ibland är trötta och skriker och inte lyssnar... haha nej men morgonen var hemsk. Hannah ville inte ha tight trots att det börjat bli kallt ute och vill inte ha sjuka barn. Så fört ville hon inte ha några hon ville ha vita men de vita vi hade var för stora för henne (enligt henne själv) så hon freakade totalt ut. Så då ville Morgan ha dem, och jag sa okej eftersom att Hannah ändå inte ville ha dem. Men när hon väl lugnat ner sig var de dem ända hon ville ha och Morgan vägrade ta av sig dom och ge dom till sin syster.. och sedan fortsatte det med att hon ville ta med leksaker och sin snuttefilt till skolan, så idag gick jag till busstoppet med en glad unge och en gråttande unge. Och när det väl kom hem efter skolan var de ppå samma humör, dock hade båda playdate iväg idag! Hurra för mig, så kunde fixa lite här hemma och njuta av lugnet! och sedn har denna trött heten bara fortsatt hela kvällen, men nu så är jag off sedan ett tag, stanade uppe och pratade med Liz och Joe. Alltid lika trevlig så nu blir det sängen och en film.
 
Kollade föresten på the fault in our stars igår, och gud vad jag grätt, gråtet så himla mycket till den filmen. Hoppas bara det inte hördes upp.. haha de måste tro jag är galen då ju... Men jag tror inte de. Och Erza jag ska göra dig stolt! Jag älskar revenge! Varför började jag inte kolla tidigare?!?! Ska börja lyssna på min vän! Haha!
 
Ha det bra där hemma, gjorde ingen big deal i söndags om mina två månader som då paserat, men ja nu vet ni ju. Två månader alltså 1/6 del! Så himla snabbt går tiden! Snart är det haloowen och efter de är det thanksgiving! och sedan kommer min älskade jul! Nehe nu går vi händelsarna i förväg, tillbaka till nuet! Läste föresten idag att min man ska börja jobba för FN, inom deras miljöarbeten! han är ju en miljökämpe så vi har mycket gemensamt han och ja! Snart så fyller han år med, endast 54 dagar! Tiden går snabbt! Snart så ses vi med! Eller ja vi hoppas på de, han har inte hittat hit ännu! Men snart så, jag är inte så bra pp vägbeskrivningar heller. Men vi hörs Sverige!

Kommentera

Publiceras ej