Så idag sov jag till ca halv 9, sedan upp och äta frukost, kolla igenom alla sociala nätverk och göra mig redo för att ansöka om ett social security number, som gör att jag kan betala skatt och inte ha några problem med att komma tillbaka till USA senare i mitt liv etc. Så då var Saksia så snäll och följde med mig. Det tog ca 2h men det gick hyfsat bra. När vi kom var det numer a150 och jag hade a180... och 160-170 gick av någon anledning jätte sagta men när det väl var uppe på 170 så gick det undan. Så nu är det klart. Skulle komma i posten om ca 2veckor.
 
Vi åt sedan lunch på panera bread, så gott, tog det gamla vanliga två halva portioner en sallad och en panini med mozarella och tomat! Så gott! Detta stället hade ganska mycket fika bröd med, ovanligt faktisit och vi hittade kanelbullar! Dock med frosting med citron smak men man kommer inte mycket närmare så det blev en sådan med! De var ju dock gigantiska så var mät en rejäl stund efteråt vilket resulterade till en liten middag! men det överlever jag med.
 
När jag kom hem såg jag ett grönt packet på trappan. jag visste direkt att någon skickat mig ett packet! öppnar de och där i finns massa fina brev, svenskt godis, ett super snyggt armband, teckningar och knäckebröd! tack alla fina som skickat detta till mig! Det betyde jätte mycket. Saknar er alla där hemma men jag har det så bra härbort. Hem vill jag verkligen inte, jag är inte redo ännu. Även om jag känner mig redo för att börja plugga så får vi se vad som händer. Just nu känns detta så bra, och det gäller att leva i nuet. Något som jag känner att jag lärt mig här borta. Man upplever nya sakwer varje dag och då har man inte tid att ttänka på imorgon utan man har fullt upp med dagens händelser. 
 
Saskia och jag smaskade på den goda chokladen ikväll till en film och tjejerna gillade också choklade. De blir dock så speedade av choklad, så det fick bara en liten bit... haha nej men det är helt sjukt, de blir helt galna, ingen aning om varför men så är det.
 
Tjejerna och jag var ute ganska mycket idag, det är äntligen lite kallarem, hösten närmar sig och man kan vara ute utan att svettas ihjäl!
 
Ja det var nog vad min dag bestod av, nu ska jag kolla på top model! Vi hörs!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej