Så idag gick jag upp vid tio, mötes av en familj som var redo för en dag i new york. Jag åt min vanliga lilla frukost här borta och skypade sedan med pappa en stund. Gjorde mig igordning och begav mig till supermarket och handlade ingredisenser till kanelbullar, till min stora besvikelse hittade jag inte pärlsocker så fick bli utan. Hittade de mesta andra även om jästen var packad i 8g påsar.. Så det var ju lite konstigt, blev så osäker på om det blev rätt mängd, men goda blev det ju så var nog bra ändå. mamma ska i alla fall skicka pärlsocker och torrjäst tills nästa gång, blev choklad med! Hihi, roligt att man kan göra små beställningar ibland! När de var färdiga åkte jag och hämtade Saskia och vi åt lunch och sedan shoppade vi loss på Micheals, det är en jätte stor pysselaffär och precis som de flesta andra au pairer så har jag bestämt mig för att göra en scrapbooking bok. Så idag köptes boken och material för för juli och augusti! Så får börja pyssla med de snart med! Vi gick även och lämnade tillbaka ett par skor som Saskia inte längre vill ha, och här så får man medelande på mobilen när typ en kraftig storm kommer eller om det är risk för överflödning. Och det har varit ganska kvavt idag och när vi var på väg in i butiken började de dugga lite, vi gick i lugn och ro där inte och när vi skulle ut. Himmel och gud alltså, det öste ner, de var ice buckets challeng all over! haha! När vi tillslut var i bilen, vilket var typ 15-20 sek senare, var vi dugnsura från top til tå! Helt sjukt ju! men men, vi överlevde körde mycket försiktigt hem, även om det inte uppskattades av amerikanarna som kör på som vanligt.... Men men. Nu ska jag snart åka och hämta Saskia igen, vi bestämde att vi behöve byta kläder och duscha, hon ska dessutom sova här inatt så hon behövde packa med! Får se om det blir ett inlägg imorgo kväll eller inte, beror helt på vilken tid jag kommer hem vid. Men lovar att det blir ett på tisdag morgon då! Vi hörs!!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej