Okej idag när barnen kom hem från lägret hade jag en super trött tjej och en trött tjej. Vi åt melon och pratade om dagen och sedan gick vi och skulle leka. M som var super trött ville sitta vid ipaden men jag visste att de ville sitta vid den efter maten så sa nej, något som är väldigt konstig för dessa barnen, de får oftast läs alltid som de vill. Så hon tjurade ihop men jag och H började leka och snabbt efteråt kom M ner och ville leka med, ibland får man inte alltid som man vill, de är en bra läxa. 

Idag lagade jag kyckling, panerad, redan färdig bara att slänga in i ugnen, sedan ris som värmdes i micron och broccoli som med värmdes i micron... Riset var i alla fall ekologiskt... Skrev de till mamma och självklart svarar hon direkt och frågar om hon ska skicka länken på vad som händer när man äter micrad mat... Älskar dig ändå mamma! 

Efter maten badade H och M och sedan satt de sig vid ipaden och kvart över 7 fick de krypa ner. M somnade direkt, inte förvånad eftersom hon var så trött! Men H låg och vred på sig och var påstod en gång till men nu sover de så gott båda två! 


Så här mysigt har jag det medansvar jag väntar på att mina världföräldrar ska komma hem! 

Idag skypade  jag mer Erza i 1,5h och pratade med syrran en kvart, alltid roligt att höra hur allt är där hemma! 

Imorgon ska jag besöka M på hennes läger och se vad de hittar på där! Vi hörs! 

2 kommentarer

Mamma o carla

23 Jul 2014 08:18

Godmorgon, ännu en solig och varm dag här hemma! 😊ja vilken mamma! Det är verkligen så kul att börja varje dag med att läsa vad du hittar på där på andra sidan jordklotet. Kram o puss

erza

23 Jul 2014 19:25

snart skypar vi igen;)))) friday? PUSS

Kommentera

Publiceras ej