Idag började jag dagen med att åka till Scandic med mamma, Carla och Emmelie för att äta hotell frukost! Så gott och super mysigt, dock äter man på tock för mycket och var mätt hur länge som helst efter de! Men mysigt hade vi och satt ute i solen och pratade.
 
 
 
 
Sedan åkte jag till min fina häst och red ut en allra sista gång! Var super mysigt de med men så jobbigt att säga hejdå till honom! min klippa och räddare de senaste 4/5 åren och nu ska vi inte ses varje vecka längre! Kommer sakna honom ngot enromt men får gå och lukta lite häst ibland!
 
 
 
 
 
 
Åkte sedan in till stan och åt glass och fikade med mormor och morfar, och min moster Tina och hennes sambo Jan. Var också trevligt och som sagt jobbigt att säga hejdå till alla igen. Dessa dagarna har verkligen varit fylda med en massa grått och en massa mysiga och treviga stunder, men när man står mitt emot en person som man inte kommer se på minst 1år då blir det jobbigt och tårarna väller fram. Även om jag älskar de stora steget jag tar så är det jobbigt, tufft och lite hemskt.
 
På kvällen åkte vi till våra vänner och åt middag, fondu och massa annat gott! Kvällen präglades av prat och mys och de hade satt ihop en lite film med gamla och nya bilder på mig som de skulle kolla på när de saknade mig. Sådana söta människor! Sedan sa vi hejdå där med, har suttit barnvakt åt båda deras barn och var lite extra jobbigt att säga hejdå till dem, eftersom jag såg hur ledsna dem blev. Men som sagt det är inte hejdå, det är hejdå för en liten stund.
 
Har också packat klart och vägt och pulat idag så nu hoppas jag att jag klarar mig inom gränserna! Men vi får helt enkelt se! haha!
 
Ni ska få en uppdatering på listan med!
 

Pappersarbeten:

- Beställa försäkring från länsförsäkring.

- Betala försäkringen.

- Betala faktura

- Läs, signera och skicka in Agreement Form till CC

- Ta kopia på slutbetyg och skicka in till CC

- Ta kopia på körkort och skicka in till CC

- Fylla i och skicka in beställning av polisregisterutdrag (skicka in kopia på personbevis eller pass, betala i förskott, sätt in på konto)


- Fylla i och skicka polisregister utdrag samt betala

- Skicka in polisregisterutdrag till CC

- Förnya mitt pass

- Boka tid för och göra en hälsoundersökning

- Boka tid för och göra ett turbekulostest på vårdcentralen? Eller är jag vaccinerad?

- Sedan skicka in Health Evaluation till CC

- Få flygbiljetterna och skriva ut dem

- Kopiera alla viktiga papper!!!

 

Internationellt körkort:

- Fylla i beställningsformuläret och skicka det

- Göra en kopia på körkortet (ska skickas med)

- Fixa ett foto (ska skickas med)

- Betalas efteråt, faktura

- Få hem de internationella körkortet

 

Amerikanska ambassaden:

- Fylla i visumansökan DS-160 online

- Skriva ut Confirmation Page när det är klart, ska tas med till ambassaden

- Beställa personbevis 120 alla relationer

- Läsa och signera DS-2019 (och SEVIS)

- Fixa färgfoto, ett digitalt att ladda up i DS-160 och ett framkallat som ska tas med till ambassaden

- Passet måste ha förnyats!! ska tas med till ambassaden

- Betala visumavgift på internet och få kvitto på det, ska tas med till ambassaden

- Fixa "Proof of founds", ska tas med till ambassaden

- Ordna med resa till Stockholm

- Besöka ambassaden

- förberedelsemötet hos CC, datum bokat!

 

Att köpa:

- Presenter till värdfamiljen

- Ny resväska

- Småsaker så som duschtvål, schampo, balsam, åksjuketabletter, hårborste osv

- Almanacka för ett år minst

- Beställa ett par foton att ta med till USA

- Ny kabinväska med rätt mått!!

- Svenskt godis att ha med mig till USA och äta när jag får hemlängtan

 

Övrigt:

- Tandläkarbesök

- Kolla upp min bindningstid på abonnemanget och vad jag ska ha i USA

- Säga upp mitt friskis kort

- Fylla i "Prepare for your year"

- Fylla i "Pre-departure workbook"

- Skriva packningslista

- Städa ur garderoben och rummet

- Test-packa

- Packa på riktigt

- Beställa dollar att hämta ut på Köpenhamn (behövs inte, fick på studenten)

- Säga hej då till släktingar

- Säga hej då till vänner

- Avskedsfest

- Säga hej då till mamma, pappa, Carla, Emmelie, Pim och Alfons

 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej