Idag tog jag min strandpackning hämtade Saskia och begav oss ut till Jones beach, ca 30min ifrån oss utan trafikköer som ibland uppstår på väg 495, long island blablabla.... men men, vi kom ditt fixade en biljett efter att jag skämt ut oss rejält men äsch får väl bjuda på den! När vi kom var det inte mycket folk där och vågorna var helt crazy! Så vi la oss ner och pratade om allt mellan himmel och jord! Men eftersom vi tagit oss hela vägen från östra delen till västra och Atlanten var rakt framför oss var jag ju bara tvungen att bada! Ni kommer känner mig vet ju också att lite kallt salt vatten inte skadar Johanna så i var jag även om de inte var allt för länge och jag jobbade mig trött mellan vågorna men ja det blev bra i slutänden! rätt skönt att bo här på long island, vi har havet men också nära in till manhattan! Helt sjukt vilket läge egentligen!
 
Var även duktig idag och beställde hem infromation och material så man kan brevrösta härifrån!
 
 
 
När vi kom hem från stranden gick jag och Saskia till smack burgers och åt där! Var super hungrig och det var så gott, det bästa här borta är sötpotatis pommes! Det är gudomligt!
 
 
 

Sedan åkte vi till stop and shopp, en matbutik här och köpte snacks till vår myskväll, jag åkte över efter att jag slutat och vi kollade på Pretty Little Liars och hade besök av polisen! Ja helt plötsligt mitt i allt läskigt i pll så såg vi sirener utanför och ett par minuter senare knackade någon på dörren! livrädda som vi var och ensamma i hennes hus öppnade vi tillslut dörren och där stod en polis, han undrade om vi kände grannarna vilket vi inte gjorde och nån minut senare kommer grannarna utspringandes från bilen in i huset och ja vi försökte lista ut vad som hänt men lyckades inte... Som tur är så är Saskias värdmamma bra vän men dem så hon kanske kan ta reda på de eftersom Johanna är så nyfiken! haha!
Men tillbaka till stop and shopp, helt plötsligt ser jag Wasa! älskade wasa, tyvärr fanns inte faluråg rut så de får mamma skicka, men sådan glädje ändå, så var tvungen att ta en slefie!
 
 
Så här såg vår myskväll ut, nu ska jag sova en ny händelsrik dag väntas imorgon!
 
 
Vi hörs imorgon!
 

1 kommentarer

Mamma och Carla

30 Jul 2014 10:16

Oh vad härligt med ett dopp i vågorna 😊

Kommentera

Publiceras ej