Så där jag, jag överlevde, hittade och kom fram utan några större problem. Dock på grund av mycket trafik kom vi inte ifrån förens 45min senare, vilket gjorde att vi blev sena och det tog dessutom 4,5h inte 4h som de påstod på hemsidan. Men men, väl framme ringde jag Malvina och sa mina första svenska ord för helgen, de var så konstigt att prata svenska igen under en längre period, att inte behöva leta efter ord utan kunna säga de precis som man vill! Var ett antal människor som kom och frågade oss vad för språk vi pratade och vi svarade ju då Svenska men alla som frågade trodde de var franska... Och vi blev väldigt förvänade eftersom att alla sa de dessutom. Vi åt lite lättare mat och sedan var det dags att dejta kudden, sov i hennes soffa men den var himla bekväm båda kvällarna vet inte om det var för att jag var så trött eller inte men det var i alla fall skön!!
 
 
 
Vi gick upp tidigt på lördag morgonen och begav oss in till centrum direkt. Tar typ 45min-1h men det är ju samma här. Vi såg nog det mesta man ska se som turist och gick en himla massa, tror det var närmare 2 mil... Ja svenska... Haha, men det var det värt, ska inte säga så mycket låter bilderna tala för sig själva!
 
 
På kvällen blev det filmkväll men popcorn med ost smak, som ostbågar typ men inte riktigt, för då hade ju Maria Montazami inte haft några problem. Ckolad som smakade som billig julkalender choklad och chips som smakar precis som vanligt. Såg också the other women för första gången och gud vilken rolig film! Sov gott även denna natt!
 
På söndagen sov vi lite längre och sedan åkte vi in till DC igen och gick på American Hostory Museum, det bästa här är att nästan alla museum är gratis, dock är det ju som överallt säkerhetskontroller men vi kom in snabbt, liter bilder där ifrån. Tog några för din skull Carla, du hade kunnat spendera timmar på deras militär avdelning!
 
 
Så innan Frankrike så snällt gav frihetsgudinan fanns det en annan staty som stod någon stans kommer inte ihåg vart men sedan 1920 talet när den riktiga kom så glömde man bort henne, jag tyckte dock hon såg ut som en skämt mot den riktiga, men har ett foto brevid henne med nu!
 
 
Sedan var det dags att hoppa på bussen som igen blev sen eftersom att den som de som skulle åka till Jersy var sönder och deras avgång var 15 minuter förre våran fick de vår buss och vi var tvungna att vänta på en ny som kom 45min senare... Vi kom fram och jag började gå mot subway stationen som när jag hittade den höll på med ombyggnad så de gick inga uptown tåg så började gå mot nästa men hade minsat tåget till Port Washington då så vinkade in min första gula taxi, gjorde dock helt fel i betalningen och det hela hamnade på 90$ istället för 10$ men men, man överlever ju. Var dock sjukt irriterad igår och trött och hemma igen vid halv 2 på natten. Då var det skönt att krypa ner i min stora säng och sova. Kommer ett inlägg om min dag senare! Men detta blev min Washington resa!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej