Så även om livet här på andra sidan atlanten kan verkar helt otroligt. Hur kan man lixsom klaga när man bor i Amerika, men sanningen ska ju fram genom denna blogg, och ibland känns det som att jag letar efter små saker som ska störra mig på, om min värdfamilj, som får mig att vilja åka hem ännu mer. Just idag har jag hakat upp mig på att det inte känns som de inkludera mig i alla deras aktiviteter, i februari ska de åka till Disney land med tjejerna och jag är inte med bjuden detta på grund av att de inte hade råd. Det var vad de sa i alla fall, men det känns ändå okej, för det kostar mycket pengar. Men sedan finns det andra saker som det känns som jag inte heller inkluderas i, de ska exempelviss gå på brodway på lördag tror jag och kolla på cinderella, och det hade jag jätte gärna velat se. Och har de frågat mig, svar nej. Ja en brodway biljett är dyr men jag hade kunnat tänka mig att betala de om de hade frågat, men de har ju inte heller frågat. Och nej jah har inte heller frågat vilket jag skulle kunna göra, har dock inte mod för de ännu... Och sedan finns det fler exempel som jag inte kommer dra upp men jag känner mig inte som en del av familjen, något som jag hoppades tydlig gjordes klart i min ansökan. Men det kanske bli bättre och att idag bara är en sån där dag. Jag har typ inte lämnat huset, Hannah är sjuk så det är lugn aktiviteter, och allt jag föreslår är tråkigt så man får följa vad de vill. Vi har kollat film och lekt med barbie och jag har sörvat med mat lite då och då. Det har varit en bra dag dock, det har varit lugnt, men att vara i princip inlåst i huset 10h tar på krafterna. Åkte dock och hämtade Saskia när jag slutade och vi kollade på sommar avslutet på pretty little liars och jäkla håll i hatten! Så var skönt att få prata av sig och bara vara utanför huset ett stund. Imorgon jobbar hon till 9 så då blir det nog ingen träff men på tordag har vi au pair möte, vi får se hur det blir. Vi ska äta glass i alla fall, alltid något.
 
Så där kom lite av de dåliga från livet här borta, det är inte bara skolsken men samtidigt kommer det alltid solsken efter regn så vi får se hur det hela slutar! För att skjuta mig själv i foten ännu mer har jag kollat på utbildningar jag vill läsa hemma i Sverige sen igen, vi får se om det blir malmö eller umeå, för karlskrona blir det inte i alla fall.
 
Vi hörs!

1 kommentarer

Mamma och Carla

27 Aug 2014 07:14

Jo Karlskrona! De har många bra utbildningar på bth! 😊 Bara du kommer hem till Sverige så är vi nöjda!!! Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej