Så där! Nu är det bestämt! På fredag behöver jag bara jobba morgonen tack vare att min snälla värdfamilj ville att jag skulle komma fram lite tidigare till Washington DC! Så nu blir det buss vid 4 och framme vid 8, men med wifi på bussen och netflix på plattan och en bra bok så blir det inga problem! Sedan blir det en heldag på lördagen med massa kul! Shopping och sevärdigheter! Jag vill se allt som man ska se där! Får också en halv dag på söndagen innan jag beger mig hem till verkligheten igen! Den verkligheten som nu blivit min vardag! Kan fortfarnde inte fatta att min dröm som jag så länge haft, ja typ 5år äntligen har gått i uppfylelse och att jag lever den nu. Det är dags att stanna upp och njuta av varje minut även om det är 11 månader kvar, men tiden går ju så fort när man har roligt!
 
Idag jobbade jag på morgonen, och det var segt att ta sig upp, sedan blev det ett träningspass på crosstrainen framför teven mede Lost på! Himla smidigt! Två flygor i en smäll! Sedan möte jag upp Saskia och vi åkte till Stop and shop och köpta ingredienser till en kycklingsallad som slutade som en kyckling wrap! Jag var sååå sugen på taco bröd även om våra svenska var/är godare! Vi avslutade det hela med lite Ben and Jerrys! Kan ju inte bli mycket bättre!
 
När tjejerna kom hem så de första de sa innan de ens hade hoppat av bussen var att de hade bitit varandra. Och jag såg tydliga bitmärken på både så det var bara att gen dem båda två en timeout som precis som vanligt inte är populärt och speciellt inte när man har två trötta barn heller. En dålig kombo, lyckades dock vända de med fruktsallad och en pyssel dag! Hada nog roligare än barnen! Haha! Vek alltid små boxar när jag var liten och idag så lärde jag mig själv igen hur man skulle göra och det satt kvar någon stans för det var så mycket lättare en jag kunde tänka mig. Imorgon firar mina värdföräldrar sin bröllops dag båda har tagit ledigt och ska spendera dagen tillsammans själva. Men jag och barnen bestämde oss för att göra askar och fina saker att stoppa ner i dem, så vi får se om de blir glada imorgon! Vi får hoppas på de!
 
Sedan jag flyttade hitt har jag fått väldigt mycket nya små vänner i ansiktet, finnar. Så idag köpte jag ansiktstvätt och himel å pannkakort var det var dyrt betalde nästan 9 dollar! Det är så himla konstigt i detta landet, vissa saker är super biligt medans andra är lite dyrare om man säger så. Maten förutom kött är oftast billigare om du inte köper de nyttigaste alternativet eller ekologiskt då skjuter priserna upp något otroligt. Schampo och balsam och liknande hygienartiklar är med mycket dyrare. Men det får man väl ta och uppskatta mer när man väl är hemma igen. Var dessutom på postkontoret här idag så nu är min röst skickad, Heja mig! Och mitt parti! När det är dags för er att rösta har jag varit här i exakt två månader! Men vi ska inte titta så långt fram!

Nu är det snart dags för Pretty Little Liars och imorgon är det onsdag och snart är det fredag! Åh som jag längtar!!! Ska bara hitta till busshålsplatsen och allt men ger mig själv mycket tid och då ska det nog blir bra, i värsta fall får jag ta en taxi men jag är inte den som ger upp i första taget! Alla är ju så trevliga här med så får väl fråga någon annars! Vi hörs imorgon!
 
 

1 kommentarer

Mamma och Carla

13 Aug 2014 07:15

Ja nu är du overthere som du drömt om så länge! Lev livet älskade unge! Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej