Så där, snart så är det en månad! uttrycket tiden går snabbt när man har roligt stämerin hur bra som helst just nu! Skulle träffat Saskia idag men hennes värdbarn hade fått lös så det gick ju inte då. Hoppas inte jag har det.. men har inte kliat och peppa peppa ta i trä så har jag aldrig haft lös! Så ren är jag! haha! Men men så jag spenderade dagen i sängen/soffan/sängen... haha med min bok! Åh vad bra den är, älskar hu böcker bara kan slucka dig in i en helt annan värld! De var i New York city med, för en gång skull är man nära något, vem skriver lixsom en kärleks roman som utspelar sig i Karlskrona... japp igen. Haha!
 
Barnen kom hem idag efter campet, glad och trötta. Vi åt fruktsallad och pratade om dagen innan vi började leka precis som vanligt. Vi tittade också i min bok som jag tog med mig svenska traditioner för första gången idag och läste om allt möjligt! Jag värmde köttbullar från Ikea, gjorde deras brunsås och kokade potatis till mig, sedan blev de pasta och kalkonköttbullar till barnen med pasta och tomatsås. Fast morgan åt mina svenska kötbullar och brunsåsen, hon gillade dock inte sylten! men men jag tar de jag kan! Ska nog laga köttfärsås någon dag med, vi får se hur amibitös man ska vara.
 
Nu till det roliga! Är ledig i helgen och har inte direkt haft något att gör så skrev till minna tjejer från tränings skolan och Malvina var ledig och hade inget att göra så fredag kväll/lördag morgon sätter jag mig på en bus mot washington! Så roligt! Nu ser jag verkligen fram emot helgen! Inte så ofta jag gör det som Au pair eftersom nästan alla dagar är som en fredag för att vara ärlig så när något riktigt roligt händer så får man sikta in sig mot de! 
 
Nu börjar snart The fosters och sedan ska jag kolla på några avsnitt av Lost. Vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om det men eftersom Ian är med i den och det är 6 säsonger antar jag att det är något som är bra!
 
Vi hörs där hemma!
 
 
 

3 kommentarer

Mamma och Carla

12 Aug 2014 05:49

Oh vad kul med Washington! Ha det gott, puss och kram

mormor och morfar

12 Aug 2014 07:26

Hej Johanna
Oj vad mycket du får se och uppleva. Vi är avundsjuka på dig. Vi ska till Island en liten tur i september. Det blir vår semesterresa. Ha en rolig nästa månad over there. Låter konstigt att skriva så...månad. Men vad tiden går fort! Många kramar till den modigaste och sötaste tjejen i USA mormor och morfar

Svar: Åh vad roligt! Hoppas ni får det underbart! Ja tiden rinner iväg! Kramar!
Johanna

Anonym

12 Aug 2014 12:22

Åhhh vad trevligt att du läst för barnen om våra svenska traditioner;-) Bra bok det där!
Spännande att göra en riktig helgutflykt! Jag jobbar, övriga familjen är på Brunnsbadet...
Ha det bra, kramar Nättraby familjen

Kommentera

Publiceras ej