Kommer ihåg min känsla när det var en månad kvar, jag var såå och spänd på vad som skulle möta mig! Inte visste jag då vilken underbar familj som hade valt mig, ja jag valde ju dem med men på något sätt gjorde de de stora valet. Idag ligger jag i min säng, har gjort något med teven så kan inte kolla på project runway får bli imorgon , hoppas dock att Joe snart kommer hem så kanske han kan hjälpa mig. Men i alla fall idag ligger jag i sängen med samma nervositet, jag blir ju så nervös över att inte hitta, mitt äventyr till Washington imorgon med att hitta rätt buss och allt kommer vara psykiskt krävande för mig, eftersom att jag kommer stressa upp mig själv otroligt mycket men jag har en plan. Om jag mot för modan inte skulle hitta trot att jag get mig 1,5h på mig att komma rätt är det bara att hoppa in i en av de där gula bilarna, ge adressen luta mig tillbaka och veta att jag kommer rätt. Mitt mål är ju dock att klara det själv med subway banan och allt och jag tror jag fixar det får börja lite mer på mig själv. Ett litet pepptalk!
 
När jag kom hem idag efter att spenderat dagen med Anna så låg packetet som jag väntat på vid dörren! Mindre än vad jag trodde mamma! Haha skämt å sidor! Där i låg marabou, balerina kladkaka och falurågrut! kexen och choklade håller jag för mig själv men presenterade knäckebrödet för Hannah och Morgon och båda gillade de, dock är ju smöret här inte det samma, saknar vårt svenska smör. Men måste säga att det var gott ändå!
 
Även om jag firade att jag varit här en månad idag så firade inte tjejerna, de hade en sån där tråkig dag där de var super trötta och griniga. Så tillslut blir man ju grinig med, men vi lyckades nog vända lite på det i alla fall. Liz kom hem lite tidigare idag och efter maten så åkte vi till Carvel och åt glass. Det var gott, tog en mjukglass med håll idig Carla, Nutella smak! Toppad med varm chokladsås, det kan lixsom inte bli mycket bättre, eller jo kolasås hade ju varit gott eller kanske nogatsåsen... Åh älskade glasiären, karlskrona glass. Det går ju inte att skicka, så ni får äta åt mig. Det känns så konstig, slutet av sommaren är här och om det hade varit Sverige hade skolan börjat nästa vecka antagligen men tjejerna påbörja sin sista vecka på campet på måndag och sedan är det 1,5 vecka som de är lediga innan de börjar skolan igen. Vi får se vad för något roligt som vi kan tänkas hitta på, har lite planer, ena dagen blir det nog kannelbulla bakning bara för att jag saknar de! Haha! Så ingen kakmix här inte!
 
Nu ska jag se om jag får igång teven annars blir det ett par avsnitt Lost som skrämmer skiten ur mig, men det är ju så spännande, får ta och ha ljusslingan tänd i natt så inga spöken kan komma. Och mamma, jag vet att jag inte är hemma men uppskattar inte att folk sover i min säng. Haha, en liten hint så där. Nu blir det en ruta marabou, det gäller att spara. Kanske blir en ikea tripp snart igen. Haha!
 
Vill tacka mamma, Carla, Emmelie, Marcus, Lisa, Malin, chrille och Alicia för kortet från Gotland hoppas att ni hade de trevlig, jag tänkte på er i alla fall! :)
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Malin Carlqvist

23 Aug 2014 18:06

Hej på dig Johanna! Du verkar ha det riktigt mysigt på andra sidan Atlanten. Hoppas din sommar varit bra :) det börjar gå mot höst här hemma nu, värmen bara försvann i ett kick. Alicia växer så det knakar, hon har börjat leka med te setet hon fick av dig och emmelie i doppresent och hon tycker det är såååå kul! Kul att följa din resa här på bloggen, fortsätt uppdatera 👍 kram och ha det bäst <3

Svar: Ja jag har det bra här borta, såg fotot på Facebook och hon verkade ha roligt med det. Även om det är varmt fortfarande smyger sig hösten på så snart får man leta fram en jacka med. Hälsa alla och ha det bra, kramar!
Johanna

Kommentera

Publiceras ej