Efter lov har man verkligen ingen koll på vilken dag det är, känns som onsdagfast ändå inte och jag måste tänka två gånger extra för att påminna mig själv om att det är torsdag! Alltid lika svårt efter loven! I går gjorde jag min geografi redovisning som gick bra och hoppas på att jag får ett högt och bra betyg nu så jag slipper kompletera, dessutom hade vi redovisning i ett grupparbete inom filosofin idag. Läraren sa att jag hade uppnått de betyg som jag vill ha som slutbetyg så känns skönt att vara klar i den kursen och inte behöva arbeta med någon komplettering.
De flesta arbeten som görs nu är lixsom sista chansen att visa vad man går för och vad man kan, så man känner sån press av att behöva prestera hela tiden! Jag hoppas dock på att kunna lyckas och kämpa ända in i kaklet! Det är ju inte långt kvar! Tror det är 30 skoldagar kvar fram tills studenten inräknat alla vardagar så även sista två veckorna där man inte gör ett skit typ... Så skönt! haha! Nej men de flesta kurser avslutats i mitten av maj ju så det känns väldigt skönt faktiskt!
 
Idag efter skolan tog jag mig ett mellanmål och sedan begav jag mig till stallet för att rida och fixa allt hos min guldklimp! Han har vilat nu ett par dagar och fått pencelin så han var lite pigg i början och inte så samarbetsvillig men med ett spö i ena handen fick jag fram han och i slutet var han avslappnad och fin. Vi jobbar just nu på att gå i lite högre form eftersom han har en tendens att trycka ner huvudet och slippa arbeta... Han tar sina chanser, men mot slutet kändes det bättre men det är bara att kämoa på! Åh kommer sakna han så otrligt mycket! Har ändå haft han i snart 4 år, så ja det kommer kännas otroligt jobbigt att lämna han och hästarna bakom mig. Får gå till något stall och bara ställa mig och lukta sen när jag är i USA, allt för att få lite häst känsla!
 
Nehe nu ska jag försöka arbeta mer med politik och hållbartsamhälle uppgiften och sedan även läsa min engelska bok som legat på sängbordet oröd allt för länge..
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej