Så idag var klockan ställd på kvart i sju precis som vanligt, dock så skulle jag ju inte jobba utan mitt äventry mot Six flags i New Jersy började! 07:39 gick tåget in mot NYC där vi sedan tog en buss ut till six flags, ett stort nöjesfält. Det var typ mindre än vad jag trott och eftersom att det var labor day så var det typ ingen kö alls så vi kunde åka igenom allt ganska snabbt. De vi vågade åka i alla fall. Men det var så roligt. De hade superman karaktärer som namn på karusellerna och de gick i deras färger med. Det tyckte jag var himla roligt. De hade en flumrider med men inget som på Liseberg! Men den var rolig, och eftersom att det var så jäkla varmt idag, eller mest fuktigt så var det skönt med en liten dusch. när vi väl åkte igenom det mesta, överlevt och skrikit halsen av oss. Min haös gör på riktigt ont just nu så det får bli en kopp te innan jag ska dejta kudden ganska så snart! Var bara tvungen att at en dusch med, det var typ det bästa någonsin! men tillbaka till six flags, vi skulle sedan gå och äta lite sen lunch/tidig middag inomhus någon stans med ac och inte friterat. Alltså det fanns inte en ända resturang, bara snabb mat ställen, så vi fick tillslut gå in på ett och ta en sallad där, dock är de aldrig goda på sådana ställen men vi överlevde! Vid halv fem tiden så kom ett riktigt skyfall men vi satt inne som tur väl var, men det är de som är så konstigt här borta! De kommer ett skyfall som vara i 10-15min sedan är det lugnt och solen är framme igen! Men det är väl miljöföroreningarna som orsakar de. Buss turen ditt tog bara 1h men hem skulle vi in i newark också och lämna folk och mycket trafik resulterade i dubbla tiden, så vi kom hem senare än plannerat men det löste sig så bra ändå. Så jag hade verkligen en otroligt rolig dag på Six flags, med korta köer och spännande nya atraktioner. Det är både spännande och läskigt men nya karuseller, på liseberg vet man ju hur alla går så det är mest roligt och man vet var man ger sig in på. Det gör man inte här, man har ingen anning så första gången är alltid super läskig. Men vi hade ju turen och tiden så vi åkte de flesta två gånger, och andra gången är allt verkligen sååå mycket bättre, man kan njuta på ett annat sätt. men som sagt vi hade skit kul!
 
Idag har jag ju inte bara varit där, jag firar också början på min 3månad här i staterna, ja alltså inte fulla månad men jag har ju varit här nu ibåde juli, augusti och september så det är så jag menar. Imorgon har jag varit hät borta i 50 dagar och när ni ska vara duktiga och rösta firar jag två hela månader. Tiden går fort här borta! Imorgon har i ett fullspeckat schemma, med meet the teachers på tjejerna skola, de ska klippa sig tror jag, och så ska vi till dansstudion och hämta upp nya kläder med! Så nu ska jag ta och lägga mig ner och sova, haha! Så trött är jag, men skrev ändå ett inlägg, för er (mamma och Emmelie(ni tjatar ju mest)). Så godnatt USA och godmorgon Sverige! Ett bildspel får ni med foton från dagen, fick med mig ett foto hem och en tröja! Nu så kommer jag kudden!
 
 
 

2 kommentarer

Mamma

02 Sep 2014 07:17

Mammas flicka 😙 klart det är miljöförstöringen.... Kul att du gör så mkt roligt! Puss puss

Malin

02 Sep 2014 22:02

Läser din blogg varje dag Johanna 😘 du verkar ha så kul! Nöjesparker är ju så himla kul, är lite avis 😁😘

Svar: Om ni kommer så tycker jag definitivt att det är ett ställe att besöka! Hoppas allt är bra för övrigt :) Kram
Johanna

Kommentera

Publiceras ej