Så har haft en underbar helg, förutom massa timmars sittande på stolar och lyssna på en tråkig lärare. Vi gjorde nog ändå det bästa av situationen. På fredag var det som sagt dags, första lektionen mellan 6-9, var så hungrig efteråt eftersom jag trodde vi skulle få mat där, men nej. Lektionen bestod mest av att man skulle presentera sig sp alla kunde lära känna varandra. Enda svensken men den närsmta mitt land var en dansk kille som var jätte skum. Haha men efteråt så skjusade hem Saskia och begav mig till T.G.I Fridays och mötte upp Lotta, Jennifer, Franzi och Melissa. De hade redan ätit och jag tog en yoghurt innan jag körde hemifån så vi beställde in 3 desserer som vi delade på. De var så goda! Sedan hem och sova en lååång lördag väntade.
 
Kl 7:30 ringde klockan och kl 8:10 satt jag i bilen påväg mot Saskia. Hämtade henne och eftersom att det var rusningstiden dagen innan och inte nu en lördagmorgon tog det typ 10min från Saskias hus... Så vi var tidiga och jag vi var de ändåa tidiga. Vid 9:e när kursen skulle börja hade inte vår lärare kommit och vi var ändast 7 elever av typ 30.... Dagen pågick mellan 9-21... Men en lång lunch rast och en lång middagsrast. Maten var ingen höjdare. dagen bestod av film tittande, vi kollade på in to the west. Ingen höjdare och huvudkaraktären var manen som spelar rufus i Gossip girl så jag tog honom inte riktigt på allvar.. Men men, vi pratade också om familje uppbyggnaden mest gammal tid, inte så mycket ny tid. Folk fick förklara sina eframeheter och de man upplevt i sinna familjer hitill och precis som man kanske redan fattat så är ingen familj perfekt. Och det behöver den inte vara heller. När vi äntligen satt i bilen på väg hem bestämde vi oss för att ta en frozen yoghurt innan jag skjutsade hem Saskia och gick o la mig. Men först var jag tvungen att göra läxan, vår lärare var den ända som gav läxor.. Tack! Vi hade desstom ett prov på söndagen så var tvungen att plugga lite på det med.
 
:Idag söndag ringde klockan 7:45 men vaknade vad jag trodde var 7:30 och bestämde mig för att gå upp, klädde på mig och insåg att något kändes fel. Kollade klockan igen och då är hon 6:40.. Suck, gick på toa tog på mig pj igen och sov. haha! hämtade Saskia vid 8:35 idag och kl 8:45 var vi i skolan. Kl 9 när klassen började var det idag bara vi där och en till, som sagt läraren var inte i tid idag heller. Suck. Vi gick igenom läxan och lite annat. sedan var det dags för provet, fick A. Mitt första amerikanska betyg, yeah! Haha nej men inte svårt alls, läste igenom allt igår kväll och ja det var de lixsom. Bara 4 papper så inte så svårt direkt, och som vanligt här i USA är det alltid a-b svara så man får ju alternatoven så man kan ju gissa sig till det mesta. Vi fick våra diplom, och kl 1 så var vi på väg därifrån igen. Saskia och jag bestämde oss för att åka in till NYC, så vi fixade till oss åt lunch och satte och sedan på tåget. Väl framme gick vi i central park först, just denna helgen var det så mycket saker som hände som jag ville delta i men nej jag skulle ju gå på college just denna. Det var en miljö walk och central park horse show. Så när vi var i central park såg vi lite av showen utifrån och jag kände lukten av hästar och var närmare dem än vad jag någonsin varit på 2 månader. Åh vad jag saknar mina fyrbenta djur. Måste verkligen kolla upp om det finns något ställe här där jag kan rida lite då och då, när längtan blir för jobbig. Vi mötte sedan upp Christina och vi gick och såg en bio. Den hette maze runer tror jag, den var inte så där jätte bra, konstig, fattade inte riktigt ploten men men. Lite läskig med, var fortfarande mätt men törstig så köpte en medium dricka, påmin mig att aldrig göra det igen, alltså det var ju typ plus size på MC gånger 3.... Och det fanns alltså en ännu större. Den var större än mitt hvuud och krävde två händer för att hålla i den. Men jag den amerikanska kulturen.
 
Imorgon blir det en runda til gymmet och sedan en slapp dag, ska skypa lite med mina kära där hemma eftersom jag inte hann det i helgen när vi brukar göra det. Men nu ska jag gå och lägga mig, klockan står på 8 imorgon och halv 9 tänker jag var på gymmet, har sådan tränningsvärk i benen sedan fredagens pass så känner att det verkligen är dags att komma igång igen, så nu är jag igång igen. Har dessutom lagt upp en spar plan nu, inte för att jag inte har pengar utan mest bara för att jag vill lägga pengar på viktiga saker och inte på massa onödiga luncher eller liknande så ska spara 100 dollar i veckan så det blir ju 2800kr i månaden, då kan jag förhoppningsviss göra massa roliga resor iställer, vi så gärna till Jamaica igen, kanske blir i februari när familjen ska iväg, bara en slapp vecka vid poolen och sol, ja det låter härligt. Sedan blir det nog en vecka med mina tjejer från träningskolan i mars till florida, och sedan kommer familjen förhoppningsviss så då får jag ta lite ledigt med. Ska bli så himla roligt att vissa er hur mitt liv ser ut här, hur underbart NYC är. Idag gick vi lixsom på time squeer och vem gick förbi oss? Lenny kravitz, som bland annat spelar Cinna i Hungergames, ja hur coolt?? Nehe nu blir det en dejt med kudden!

 

1 kommentarer

Mamma

22 Sep 2014 07:21

Vi ska åka in till resebyrån i veckan o kolla på flygresor. Om man är flera än nio så kan man inte boka på nätet. 😊 Jag har p möte ikväll till halv sju men skypar gärna vid halv åtta tiden! Puss o kram

Kommentera

Publiceras ej