Så idag var det som numera vanligt en skoldag, Morgan hade sin sista korta dag så nästa vecka blir det att hämta båda vi buss-stoppet kl 3, skönt för mig! Men det gick bra idag, lite trött på morgonen men helt okej. När de var skickade till bussen så kollade jag lite på paradise hotel innan det blev dags för att åka och hämta Saskia inför vår lunch. Vi åt på den japanska resturangen igen, gillar vekligen deras lunch låda, med vatten till (gratis) och drick så är det 15 dollar, vilket är 105kr, så det är för mig en helt okej lunch, det är ju så gott med! haha! Hämtade upp Morgan och vi lekte lite inne och sedan var vi ute, cyklade en runda jag vissade Morgan hur duktig jag är på att rocka rockring.... NEJ jag är verkligen super dålig, har alltid varit kommer alltid att vara! Det finns vissa saker som man aldrig kommer att vara bra på och de är en sådan sak! Kan dock runt nacken riktigt bra! Hihi, men det var typ kallt i augusti, men spetember har varit väldigt varmt och framför allt fuktigt! Åh vad jag hatar luftfuktighet! Tur att vi har en bra ac i huset!
 
Vår kyl är trasig igen, den samlar vatten igen, så idag/kväll kom de två killar hit och kollade på den. Vårt reningsystem (de som filterar vattnet så det smakar bättre i kylen) är sönder så de läcker och de skapar då vatten i kylen, så det kommer att beställa en del som kommer nästa vecka så nu blir vi utan filterat vatten ett tag, det andra går att dricka men det luktar så mycket klorin så jag håller mig nog till vatten flaskorna nu ett tag men det ska nog gå bra ändå.
 
Vi beställde hem mat idag, ganska vanligt här borta, de kommer ju alltid till dörren med! Så det blev ribs och lite tillbehör till bland annat mac and cheese som jag velat smaka, det var gott. Inte super gott och nu vet jag att namnet är beskrivningen... Haha har alltid trot det ska vara bättre på något sätt, men ja det är lixsom makaroner med smält ost. Ja smält american cheese men ja inget jag vill äta varje dag men som sagt helt okej. Ribsen var såååå goda dock och den såsen till! Trodde jag skulle dö av matkoma typ, så gott, så det blir det definitivt fler gånger framöver!
 
The sims 4 spelat har kommit ut med, är så sugen på att köpa de jag får se hur det blir, kanske imorgon. Det kliar lite i fingrarna men det ska nog gå bra ändå. Vi får se vad morgon dagen kan bjuda på men har just nu inga planer så ni får gärna skypa om ni inte har något annat för er.
 
Nu ska jag ta och kolla på en film och sedan blir det sovmorgon imorgon! Som jag längtat!

3 kommentarer

Mamma och Carla

06 Sep 2014 08:41

Hoppas sovmorgonen blir riktigt länge o skön! Puss och kram

Amanda

06 Sep 2014 14:48

Hej Johanna! Jag ska åka som Au Pair om ungefär 1 år och genom att läsa din och andras bloggar så blir jag jättenervös (på ett bra sätt) men ändå riktigt taggad på att åka! Jag håller på med min ansökan och har gjort det i några veckor nu men jag känner mig ganska osäker på hela grejen och jag känner ingen alls som har varit Au Pair förut eller ens någon som ska åka, så jag undrar om du och jag kanske kunde ta kontakt med varandra och nu låter det säkert jättetöntigt men jag skulle verkligen vilja prata med någon som är Au Pair just nu :) Och om du inte har tid eller lust så förstår jag!

Svar: Hej det är klart förstår dig, tog själv kontakt med en annan, jag slickar et mejl till dig så är det bara att fråga på :)
Johanna

Anonym

06 Sep 2014 21:06

Hej du;-)
Jaså nu har du smakat mac & cheese!
Visst var det överskattat, som mycket av den amerikanska maten är... Jag älskade alla dessa restauranger med buffé där man kunde äta hur mycket man ville.. Shit vad man åt... Ikväll är vi fembarns familj med 3 barn extra som sover här;-) det är mysigt och fullt ös! Ha det bra nu, många kramar från Nättraby familjen

Kommentera

Publiceras ej