Så idag sov jag ut till 9, eller vaknar vid 7 av att tjejerna går upp och övervåningen vaknar till liv, sedan vaknar jag till och från och kl 9 så bestämmer jag mig för att gå upp. Jag klär på mig kläder och går och äter min numera vanliga frukost. Pratar lite med familjen och se vad plannerna är för dagen och sedan går jag ner igen, detta är ju då bara på helgerna!
 
Idag hade vi plannerat att åka och kolla på mets som skulle spela på deras hemma plan, drygt 30min ifrån ovss med tåget, vi kom ditt och åt lunch och kl 1 började matchen! Men innan dess skulle national sången sjungas och ja allt är ju lite större och maffigare här och i Sverige när national sången hålls är det typ 1 människa som har handen på hjärtat, här är det typ 1 som ite har handen på hjärtat, alla står upp och har tagit av sig kepsen om man nu har en och om man kan sjunger man med! Så det tycker jag är härligt med USA att man får vissa att man älskar sitt land! Sedan att vi fick gå igenom en säkerhets kontroll innan vi fick gå in i byggnaden är ju en annan femma men även till frihetsgudinnan fick vi gå igenom en flygplans säkerhetskontroll.. Men nu mera fungera detta landet så, men jag saknar i Sverige att kunna få vara stolt över vårt land, de kan man inte där hemma i det grå. Men men! Lite bilder från mets game!
 
 
Igår så beställde Liz hem hummrar till oss, vuxna i huset. Och idag skulle vi äta dem, de levererades till oss i morse och efter matchen började vi laga dem. Herregud vad det inte gick som vi tänkt! Joe var inte hemma men Liz och jag var fast beslutna om att vi skulle klara detta. Idag har jag tvättat och medans vi väntade på att vattnet skulle koka upp gick jag ner till tvättstugan och skulle fixa där! Helt plötsligt hör jag någon som skriker och hör att barnen springer upp, Liz ropar på mig att komma och jag skyndar mig upp! Vi skulle alltså få ner de levande hummrarna i kastrullen! Haha! Herregud vad vi skrattade, jag föreslog att vi skulle ta dem med en tång eftersom verkan jag eller Liz ville röra dem. Liz gjorde de men de rörde sig mycket och var svåra att få tag i med tången och den första trillar ner på golvet var av vi alla slänger oss bakåt och börja skrika i panik, ja klonar var "låsta" med gummiband så de kunde ju inte göra så mycket men sjukt läskigt ändå tyckte vi, tillslut efter mycket skratt och skrik fick vi ner dem i grytan och strax där efter kommer Joe hem! Haha! Har verkligen hamnat i en underbar familj! Hummer var dessutom mycket god, den påminde om krabba fast hade tyvärr lite mer laxs smak, men var super gott ändå! Kändes så lyxigt! haha!
 
 
Nu ligger jag i min säng med kl ställd på 9 eftersom att jag inte börjar jobba förens kl 4, imorgon ska jag och Saskia dessutom åka till IKEA!! Hem kära hem! Vi får se vad som kan följa med, men har kollat upp så de har en resturang i alla fall!Så imorgon ska jag äta köttbullar!!se om de har några andra svenska godsaker med!
Nu blir det en film! Vi hörs!
 

Kommentera

Publiceras ej