Idag var väl ändå en ganska hektiskt dag, vi skulle laga kroppkakor vilket tar mycket tid och förberedde inför eftermiddagen när gästerna skulle komma. Vi började redan i fredags kväll med kroppkakorna, Carla skalade 12 kg potatis och mamma och jag skar fläsket och löken. Sedan fick det stå och gojsa sig tills idag förmiddag, jag skulle egentligen stuckit till gymmet på morgonen, men seg som man är valde jag att ligga kvar i sängen istället, ett både bra och dåligt val kanske.... men när mamma sedan kom hem åkte jag till pappa och lånade en gryta av honom. Nu när vi gjort om köket så har vi en spis där man måste ha magnetiska bottnar på grytan och självklart hade inte mammas stora kroppkake gryta det. Så i all hast åkte jag ner och kollade om pappas var magnetiskt vilket den som tur väl va också va! Så vi lånade den och jag åkte hem och det blev dags att riva potatisen och pressa ut saften. Med 12 kg potatis var man ganska så slut efteråt... men men, det gick super och mitt i allt frågade mamma mig
- Ska du laga kroppkakor med dina värdbarn i USA sen?
- Ja varför inte, de kommer nog inte äta dem, men tillagningen kommer de tycka är jätte rolig!
Vi få helt enkelt se om det kommer upp något kroppkake bakande sen... haha! Nej men det hade nig varit roligt!
Vi var klara med rivandet och pressandet av potatisen och klockan var bara tolv vilket innebar att vi fick vänta i 2 h innan vi kunde göra något mer, detta för att de inte skulle spricka eller liknande. Så starka kvinnor som vi är lagade vi en bänk och bestämde oss för att vi skulle bada i badtunnan med senare under kvällen! Så jag fick dammsuga den och fylla på lite nytt vatten. Sedan blev klockan 2 och själva tillverkningen av kroppkakorna skedde nu. Vi rullade och rullade och tror det blev ett 50-tal! Med andra ord en jäkla massa.
 
 
 
här ligger det och gosar i vattnet! Åh gud vad gott det är! Men kan ju erkänna att det inte ser så gott ut även om det nu är det! haha!
Jag gjorde min obligatoriska vita sås som min farmor alltid gjorde, den och lingonsylt är måsten för att jag ska kunna äta dem! Så gott! Man blir verkligen mätt och får en klump i magen typ... haha nej men det är verkligen sjukt gott!
Efteråt så satt vi alla och bara degade och sedan blev det glasstårta... som också var jätte god! och hela dagen kändes det bara som jag åt typ! jag tog sedan med mig kusinerna och hoppade ner i badtunnan och myste! Mamma och systern min kom sedan med och vi satt och räknade stjärnor och liknande, men det var också mycket bus och stänkande av vatten... haha!
 
Sedan hann klockan bli 20:30 och vi släckte ner allt vi firade earth hour och satte oss vid köksbordet och började planera lite inför min student. När jag vet hur nära det är på den blir jag så glad att bara 33 dagar senare så åker jag med... åh det är lite blandade känslor, men mesta dels glada! när klockan var prick 21:30 tände vi allt igen och jag gick på toa med lyse... haha! inte lätt i mörkret alltså! tur man inte var hemma själv heller...

Sedan gick jag och la mig och kollade lite på new girl och sedan lockade kudden!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej