Asså igår fick jag motgång på motgång på motgång och livet kändes bara helt för jävligt! Sutade med att jag ringde mamma medans jag gick på stan och började gråtta typ... Sedan försökte jag rycka tag i mig och ringde bästa Lorena som erbjöd sig att ta en fika med mig så jag kunde prata ut! Och gud så skönt det var, att veta att någon verkligen lyssnar och förstår en i det man känner, men idag så har den där olyckan och oflytet vänt!
 
Började dagen med matte provet som gick över föväntan! Var förvånad efteråt hur "enkelt" det faktiskt ändå var så var skönt att det känndes så eftersom jag hade sån panik innan den. Efter provet så pratade jag med min mentor och vissa av de problemen som uppstod igår kunde nu lösas. Så ytligare lite gladare! Och inte nog med det när jag loggade in på skolans hemsida hade jag fått ett medelande som jag trodde det skulle stå något tråkigt på men det vissade sig vara totalt raka motsatsen! Jag sökte nämligen i höstas ett stipendium från skolan för att kunna genomföra ett prov som kallas CAE-exsam det är ett prov som vissar på att du har hög engelska kunskap och ligger på en nivå som kallas C1. Du behöver ha gjort detta provet om du vill läsa internationella kurser eller utomland vilket jag vill och kändes då bra att kunna genomföra provet. Anledningen till att skolan delar ut stipendium är för att provet kostar närmare 2000kr, inget jag är beredd att lägga på om man desutom inte vet om man kommer klara det eller ej. Men nu fick jag det och min bästa kompis Erza! Vi har bestämt att plugga ihop inför provet så jag hoppas verkligen att vi kommer klara det med! Och det hoppas och tror jag att vi kommer!!!
 
 
 
Sedan gick jag till stallet en runda och myste och gick en runde med han och övade på lite horsemanship. Typ att när jag stannar ska jag stanna, och att han ska följa efter mig osv. Men det gick bra men han tappar koncentartionen lätt så det gäller att vara aktiv och hitta på nya saker hela tiden för annars "fölorar" man honom! sedan hem och då var mina små söta kusiner här så det var ju mysigt och nu ska jag ha en pluggfridag och läsa och kolla på film resten av kvällen! Imorgon är det fredag! De ni! Alltid lika härligt och skönt! Har dessutom ingen spanska vilket gör att min dag blir ännu bättre, ska dessutom få ha sovmorgon för första gången på hur länge som helt ska sova ända till 08:45!! Hur härligt?!?! Haha! Nehe nu locka teet och boken, hörs snart igen!!!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej